In dit project hebben wij mogen kiezen uit verschillende kledingmerken en hun collecties. De bedoeling was deze collectie een andere plek in de markt te geven. Dus een andere doelgroep waar het zich op richt.
Kort en bondig richtte Hilfiger denim zich op vrije jongeren die konden doen wat zij wilden. Reizen, studeren, feesten, etc.
Ik heb mijn doelgroep wat ouder ingezet en meer vastgezet. Zij reizen af naar een plek en daar overleven. Ze zoeken meer de grens en spanning op.
Om deze collectie en nieuwe doelgroep te promoten is er een rally georganiseerd. Bovenstaand is een bord ontworpen voor op de auto, deze bevestig je tijdens het rijden van de rally. Daarnaast is de winkel ingericht met je juiste materiaal, element en kleurstelling om de juiste sfeer weer te geven.
• Najaar 2005 Ikea concept
Voor IKEA heb ik een concept voor de woonmaand ontwikkeld.
Hierbij heb ik teruggekeken naar waar IKEA oorspronkelijk vandaan komt en wat voor thema we hieraan kunnen geven.
De Scandinavische landen, waar Zweden bij hoort, staat bekend om zijn ijshotels. Deze wilde ik met bovenstaande assortiment en sfeerbeeld uitbeelden in de IKEA.